Veelgestelde vragen (FAQ) – autoportugal.nl
In dit gedeelte kunt u antwoorden op veelgestelde vragen bekijken. We hebben deze onderverdeeld in categorieën en subcategorieën. Exacte informatie in het Nederlands is te vinden tijdens het boeken.
Waarom boeken via autoportugal.nl?
We vergelijken prijzen van ongeveer 52 autoverhuurbedrijven in steden, luchthavens, vakantiebestemmingen en treinstations in Portugal. We zoeken naar huurauto’s in steden en dorpen zoals: Funchal, Lissabon, Porto, Braga, Cacém, Amadora, Coimbra, Queluz, Setúbal en op luchthavens zoals Luchthaven Faro Algarve, Luchthaven Lissabon Portela, Luchthaven Madeira Funchal, Luchthaven Porto, Luchthaven Ponta Delgada-João Paulo II, Luchthaven Lajes Terceira.
Betalingsbeleid
Wanneer moet ik betalen voor de huur?
Er zijn verschillende betalingsmogelijkheden beschikbaar die duidelijk worden vermeld in het boekingsproces:
Prepaid borg – Betaal nu een bedrag om het voertuig vast te leggen en betaal het resterende bedrag van de huurautoboeking binnen de 7 dagen voor de ophaaldatum.
Gedeeltelijk betaald – Betaal een kleine borg tijdens het boeken om het voertuig veilig te stellen en betaal de balans bij het ophalen van de auto aan de autoverhuurbalie.
Prepaid – Betaal het volledige bedrag voor de auto tijdens het boeken
Post-Paid – Leg het voertuig vast zonder betaling. Het saldo wordt volledig betaald bij uw aankomst bij de autoverhuurbalie.
Kan ik boeken zonder een kredietkaart?
Ja. U kan een reservering maken zonder creditcard. Houd er rekening mee dat, zelfs als u ervoor kiest om met een debetkaart te betalen, u op het moment van ophalen een geldige creditcard moet opgeven in de bestuurders naam, aangezien de verhuurder een creditcard nodig heeft om de huurwaarborg te nemen. Creditcards die worden aanvaard bij het ophalen van de auto zijn MasterCard, Visa en in sommige gevallen American Express.
Ik heb de uiteindelijke huurfactuur nog niet ontvangen van de autoverhuurder
U dient de definitieve huurfactuur te ontvangen zodra u het gehuurde voertuig afzet. Als u de eindfactuur niet bij de inlevering hebt ontvangen, neem dan rechtstreeks contact op met de autoverhuurder.
Ik heb een e-mail ontvangen van uw afdeling fraude – wat moet ik doen?
De afdeling fraude beschermt uw persoonlijke gegevens tegen ongeautoriseerde toegang en openbaring. We werken nauw samen met wettelijke instanties om online criminele activiteiten te voorkomen en om de veiligheid van onze boekingsmachine te waarborgen. In sommige gevallen kunt u gecontacteerd worden door onze fraude-afdeling met betrekking tot een veiligheidscontrole als er onregelmatigheden zijn in uw boekingsgegevens / geschiedenis. Neem in dit geval onmiddellijk contact met ons op om uw gegevens te bevestigen en uw transactie veilig te verwerken.
Autoverhuur verzekering
Welke kosten zijn inbegrepen in de huurprijs?
In de meeste gevallen is de huurprijs inclusief Collision Damage Waiver (afkoop van eigen risico bij schade), aansprakelijkheidsbescherming voor derden, belastingen, luchthaventoeslagen, vrije kilometers en pechhulp. Houd er rekening mee dat de inbegrepen kosten kunnen variëren, afhankelijk van de autoverhuurder en het land van bestemming. De autoverhuurder kan er ook voor kiezen om u een voorschot of een surplus te vragen aan de verhuurbalie. Zorg ervoor dat u de huurvoorwaarden nakijkt op het moment van de boeking.
Waar kan ik een autoverzekering afsluiten?
We raden aan om de schadeverzekering op het moment van de reservering aan te schaffen. Onze verzekeringspartners bieden een volledig schadeverzekeringspakket aan dat tot 50% goedkoper is dan wat u zou betalen aan de balie van de verhuurder. De verzekeringskosten en -voorwaarden worden weergegeven op het moment van de boeking.
Wat dekt de autohuurverzekering?
In de meeste gevallen dekt het schadeverzekeringspakket:
• Eigen Risico autohuur
• Onopzettelijke schade aan ramen, banden, chassis en dak
• Verlies of beschadiging van de huurautosleutel (s)
• Verlies van persoonlijke bezittingen.
Verdere informatie, evenals de exacte kosten die gedekt worden, zijn te vinden in de Algemene Voorwaarden van de schadeverzekering op het moment van de boeking. Houd er rekening mee dat, ongeacht uw verzekering, de autoverhuurder de surplus op uw creditcard als aanbetaling zal blokkeren. Als u het voertuig onbeschadigd terugbrengt, wordt de surplus onmiddellijk vrijgegeven. In het onfortuinlijke geval dat de auto tijdens de huur beschadigd raakt, zal de agent de aanbetaling bijhouden om de kosten te dekken. Als u ons verzekeringsproduct hebt gekocht, krijgt u het teveel betaalde bedrag vergoed door de autoverhuurder. Zorg ervoor dat u voldoende geld op uw kredietkaart heeft bij het ophalen van de auto, om de borg te betalen. Deze borg of de surplus, kan variëren afhankelijk van de huurvoorwaarden maar wordt duidelijk vermeld in uw huurvoucher.
Hoe kan ik een verzekeringsclaim indienen?
Alle claims moeten rechtstreeks bij uw verzekeringsmaatschappij worden ingediend. Contactgegevens en informatie over het indienen van een claim vindt u in uw verzekeringsdocumenten.
Prijs en extra kosten
Welke kosten zijn inbegrepen in de huurprijs?
In het merendeel van de gevallen omvat de huurprijs Collision Damage Waiver (afkoop van eigen risico bij schade), Verzekering bij schade door derde, taksen, luchthaventoeslag, onbeperkte kilometers en pechhulp. Houd er rekening mee dat de inbegrepen kosten kunnen variëren, afhankelijk van de autoverhuurder en het land van bestemming. De autoverhuurder kan er ook voor kiezen om u een voorschot of een surplus te vragen aan de verhuurbalie. Zorg ervoor dat u de huurvoorwaarden nakijkt op het moment van de boeking.
Welke extra kosten kunnen in rekening worden gebracht?
Hou er rekening mee dat elk autoverhuurbedrijf zijn eigen beleid heeft voor extra kosten, wat duidelijk vermeld wordt in de huurvoorwaarden wanneer de boeking wordt geplaatst. Algemeen gesproken, kunnen er extra kosten zijn voor:
opahelen/terugbrengen buiten de vaste uren,
het oversteken van de grens,
eenrichtingsverhuur,
jonge chauffeurs of senioren en
winterbanden
Elke extra kost moet rechtrstreeks betaald worden bij de autoverhuur balie in de lokale valuta.
Hoeveel wordt er aangerekend als surplus?
De hoeveelheid surplus hangt af van de autoverhuurder en de gehuurde auto en zal terugbetaald worden binnen 10-28 dagen na het huren indien er geen schade is. We bieden een verzekering aan voor het terugbetalen van schade in samenwerking met onze verzekeringspartners, wat u toelaat om een claim in te dienen voor terugbetaling indien u wordt aangerekend voor botsschade of diefstal. Deze verzekering kan aangekocht worden tijdens het boeken.
Zijn er extra kosten voor het terugbrengen van de wagen naar een andere lcoatie?
Ja, in de meeste gevallen zal de autoverhuurder extra kosten in rekening brengen indien je de auto wenst terug te brengen naar een andere locatie. We zullen duidelijk vermelden of de eenrichtingsverhuur kost is inbegrepen in de huurprijs of welke extra kosten er kunnen bijkomen tijdens het boeken.
Zijn er extra kosten voor het laat ophalen of terugbrengen van de auto?
Indien u wenst om de auto op te halen of terug te brengen buiten de normale kantooruren van de autoverhuurder, kan deze u extra kosten aanrekenen. We zullen duidelijk vermelden of er extra kosten zijn wanneer je boekt.
Kan ik een korting krijgen indien ik de auto vroeger terugbreng?
Nee, volgens onze algemene voorwaarden kunnen we geen terugbetaling uitvoeren voor de ongebruikte dagen indien u de huurauto vroeger terugbrengt dan oorspronkelijk was aangevraagd.
Zijn er kosten voor het oversteken van de grens?
De autoverhuurder kan er voor kiezen om kosten in rekening te brengen wanneer u de grens oversteekt met uw huurauto. Elke extra kost moet rechtrstreeks betaald worden bij de autoverhuur balie in de lokale valuta. We zullen vermelden of het oversteken van de grens is toegestaan en in welke landen, wanneer u de boeking plaats en dit onder de huurvoorwaarden.
Zijn er extra kosten voor het aantal kilometers?
Dit hangt af van de autoverhuurder. We zullen duidelijk vermelden of onbeperkte kilometers inebgrepen zit in de prijs of niet wanneer u de boeking plaatst in de huurvoorwaarden. Indien het gaat om een product met beperkte kilometers zullen we de kosten vermelden in de huurvoorwaarden.
Brandstofregeling
Hoeveel moet ik betalen voor brandstof?
De brandstofregeling wordt bepaald door de autoverhuurder en is in de meeste gevallen ook afhankelijk van de duur van de huur. Er zijn verschillende soorten brandstofregelingen. Op het moment van reserveren zullen we duidelijk aangeven welke regeling van toepassing is. De meest gangbare brandstofregelingen zijn:
Vol ophalen, leeg inleveren – U krijgt uw voertuig mee met een volle tank en kunt het inleveren met een lege tank. Bij het ophalen brengt de autoverhuurder u een volle tank brandstof in rekening. De prijs per liter die de autoverhuurder rekent kan hoger zijn dan de prijs bij het plaatselijke benzinestation. Brandstofkosten moeten betaald worden aan de verhuurbalie. Ongebruikte brandstof wordt niet terugbetaald.
Vol ophalen, vol inleveren – U krijgt uw voertuig mee met een volle tank. Om te voorkomen dat u extra kosten voor brandstof moet betalen, moet u de auto met een volle tank inleveren. Het kan zijn dat er een borgsom voor brandstof wordt gereserveerd op uw creditcard, die wordt vrijgegeven nadat u de auto vol hebt ingeleverd. U moet bij het inleveren de eventueel ontbrekende brandstof betalen. Merk op dat de prijs per liter die de autoverhuurder rekent aanzienlijk hoger kan zijn dan de prijs bij het plaatselijke benzinestation. Brandstofkosten moeten betaald worden aan de verhuurbalie, tenzij anders is aangegeven. Deze brandstofregeling kan ook ophalen & inleveren met een kwartvolle tank, of ophalen & inleveren met een halfvolle tank betreffen.
Brandstof vooraf betalen met gedeeltelijke restitutie – U auto wordt geleverd met een volle tank, waarvoor u een borgsom dient te betalen aan de verhuurbalie. Bij het inleveren van de auto wordt de ongebruikte brandstof gerestitueerd, na aftrek van administratiekosten. De berekende administratiekosten zijn vermeld in de bovenstaande paragraaf. De administratiekosten worden niet gerestitueerd ongeacht de hoeveelheid brandstof bij inlevering. De administratiekosten kunnen variëren, afhankelijk van de huurautoleverancier.
Kan ik de brandstofregeling veranderen?
Dit is helaas niet mogelijk omdat elk autoverhuurbedrijf zelf zijn brandstofregeling bepaalt.
Ik denk dat de autoverhuurder mij te veel in rekening heeft gebracht voor de brandstof
Als u van mening bent dat de autoverhuurder u aan de balie of bij inlevering te veel in rekening heeft gebracht, neem dan contact met ons op zodat wij uw klacht hierover kunnen onderzoeken.
Voertuiginformatie
Zal ik exact hetzelfde automodel krijgen dat wordt getoond tijdens het boeken?
Tijdens het boekingsproces zullen we foto’s tonen vn gelijkaardige auto’s in dezelfde categorie. Helaas kunnen we niet garanderen dat de autoverhuurder het exacte model beschikbaar zal hebben. U hebt echter recht op een auto in dezelfde categorie dat hetzelfde aantal passagiers kan vervoeren en dezelfde bagageruimte heeft. Als de autoverhuurder u niet voorziet van een auto uit dezelfde categorie hebt u recht op een terugbetaling. Voor meer informatie neemt u best contact met ons op. In sommige gevallen kan het zijn dat de autoverhuurder ons een speciaal aanbod doet dat u het merk en model dat wordt weergegeven in de zoekrestulaten garandeert. In dit geval zal dit ook worden weergegeven naast de prijs van de wagen. Beschikbaar aanbod in Portugal: 5-persoons minibus / Gezinsauto (5 seat minivan), Mini / miniauto (Mini), Compact (Compact), 9-persoons minibus (9 seat minivan), Estate / Grote middenklasse (Estate), Minivan / Busje (Minivan), Standaard (Standard), Cargo van / Vrachtwagen / Verhuiswagen / Vrachtauto (Cargo van), Luxury / Luxe / Sportwagen (Luxury), Premium (Premium), Cabriolet / Convertible (Convertible), 7-persoons minibus (7 seat minivan), Fullsize / Middenklasse (Fullsize), SUV (SUV), Economy (Economy), Moped / Bromfiets (Moped), Intermediate / Stationcar (Intermediate).
Hoe kom ik te weten hoeveel de bagageruimte is van een auto?
De grootte van de bagageruimte zal worden weergegeven wanneer u boekt.
Kan ik een automatische auto reserveren?
Ja. Bij het zoeken naar een auto kan u onze zoekfilters aan de linkerzijde gebruiken en kiezen om enkel auto’s weer te geven met automatische transmissie. Het specifieke type transmissie zal worden weergegven. Hou er rekening mee dat in landen buiten VS en Canada heel wat autoverhuurders beperkte beschikbaarheid hebben van automatische auto’s.
Mijn huurauto was beschadigd bij het ophalen – wat moet ik doen?
We bevelen sterk aan dat u de auto nakijkt op imperfecties wanneer u de auto ophaalt en dat u de autoverhuurder meteen op de hoogte brengt van deze problemen. Indien u merkt dat de gereserveerde auto beschadigd is bij het ophalen laat u dit best meteen weten aan de autoverhuurder en vraagt u een alternatieve auto aan. Indien het probleem niet opgelost wordt, neem dan contact met ons op en we zullen proberen om een geschikt alternatief bij de autoverhuurder te voorzien. Elke schade aan de auto kan invloed hebben op uw surplus indien u het niet meldt voor het huren.
Mijn huurauto was in slechte staat bij het ophalen, wat moet ik doen?
Indien de gereserveerde auto in slechte staat is bij het ophalen laat u dit meteen weten aan de autoverhuurder en vraagt u een alternatief aan. Indien het probleem niet opgelost wordt, neem dan contact met ons op en we zullen proberen om een geschikt alternatief bij de autoverhuurder te voorzien.
Modellen en voertuigafmetingen in Portugal
Auto’s die u in Portugal kunt huren, zijn bijvoorbeeld Mini / miniauto: e.g. Citroen C1, Renault Twizy, Fiat 500 S Dualogic, Mini Countryman, enz. Economy: e.g. Volkswagen Polo, Fiat Panda 4 x 4, Renault Captur, Toyota Yaris, enz. Compact: e.g. Opel Astra, Hyundai i30, Toyota Auris Hybrid, Fiat 500L, enz. Intermediate / Stationcar: e.g. Skoda Octavia, Audi A3, Toyota Prius Hybrid, Toyota Avensis, enz. Standaard: e.g. Opel Insignia, Volkswagen Passat, Audi A4, enz. Fullsize / Middenklasse: e.g. Mercedes E Class, BMW 3 Series, Mercedes C Class, enz. Luxury / Luxe / Sportwagen: e.g. Mercedes S Class, McLaren MP4 12C, Ferrari 458 Italia, Porsche Panamera, enz. Premium: e.g. Mercedes CLS, BMW M4 Coupe, Mercedes C Class, Mercedes E280 CDI, enz. Minivan / Busje: e.g. Mercedes Viano, Volkswagen Sharan, Mercedes Vito, enz. Cargo van / Vrachtwagen / Verhuiswagen / Vrachtauto: e.g. Fiat Doblo Cargo, Peugeot Partner Cargo Van, Renault Master Cargo Van (10m3), Ford Transit LWB, enz. Moped / Bromfiets: e.g. Scooter 50cc, Scooter 125cc, Scooter 125cc Electric, Scooter 110cc, enz. Cabriolet / Convertible: e.g. Audi A3 Convertible, BMW 3 Series Convertible, Mini Cooper S Convertible, Opel Cascada, enz. Estate / Grote middenklasse: e.g. Toyota Avensis Estate, Skoda Octavia Estate, Renault Clio Estate, Skoda Fabia Estate, enz. 5-persoons minibus / Gezinsauto: e.g. Citroen Berlingo, Renault Scenic, Ford C-Max, Citroen C4 Picasso, enz. 7-persoons minibus: e.g. Citroen C4 Grand Picasso, Mercedes Viano, Ford Galaxy, Volkswagen Touran, enz. 9-persoons minibus: e.g. Fiat Scudo, Mercedes Vito Traveliner, Mercedes Vito, enz. SUV: e.g. Jeep Renegade, Nissan Juke, Range Rover Evoque, Ford Explorer, enz. In kleinere steden is het aanbod echter beperkter.
Optionele extra’s
Welke optionele extra’s zijn er beschikbaar?
De beschikbaarheid van optionele extra’s is afhankelijk van de autoverhuurder en zelfs als ze online worden gereserveerd kan de beschikbaarheid ervan niet worden gegarandeerd. De volgende extra’s kunnen online worden gereserveerd:
•Extra bestuurder
•Stoelverhoger
•Kinderzitje
•Babystoel
•Gps – satellietnavigatiesysteem
•Skirek
•Set sneeuwkettingen
•Sneeuwbanden
•Wi-Fi-toegang
•Bagagerek/imperiaal
Let op dat de meeste optionele extra’s niet zijn inbegrepen in de huurprijs en kunnen worden meegehuurd op het moment van reserveren of aan de verhuurbalie. De kosten van deze optionele extra’s worden vermeld in de huurvoorwaarden op het moment van reserveren.
Wanneer moet ik voor optionele extra’s betalen?
Voor optionele extra’s die u selecteert als onderdeel van uw boeking, zal de verhuurder u kosten in rekening brengen bij het ophalen van de auto. Betaling is in lokale valuta. De kosten van optionele extra’s zijn niet inbegrepen in de online prijs. Zodra een boeking is gedaan, kunnen optionele extra’s ook worden gereserveerd via het online portal. Om het portal te openen, klikt u op de link vermeld in uw reserveringsvoucher.
Ik had een optionele extra gereserveerd, maar deze was niet beschikbaar bij het ophalen – Wat moet ik doen?
In het zeldzame geval dat gereserveerde optionele extra’s niet beschikbaar zijn bij het ophalen van de auto, neem dan contact met ons op en wij zullen de kwestie dan namens u opnemen met de autoverhuurder.
Waar kan ik optionele extra’s reserveren?
Sommige optionele extra’s kunnen online worden meegehuurd op het moment van reserveren en sommige kunnen alleen worden meegehuurd aan de verhuurbalie.Zodra een boeking voltooid is, kunnen extra’s ook worden meegehuurd via het online portal. Om het portal te openen, klikt u op de link vermeld in uw reserveringsvoucher.Om de beschikbaarheid van optionele extra’s te garanderen, raden we u aan om, indien mogelijk, gewenste optionele extra’s altijd online mee te huren.
Belangrijke documenten
Welke documenten heb ik nodig aan de verhuurbalie?
Op de huurvoucher die we u sturen als onderdeel van de reserveringsbevestiging staan alle documenten genoemd die nodig zijn bij het ophalen van de auto. In de meeste gevallen moet u de volgende documenten meenemen om de auto mee te krijgen:
• Creditcard op naam van de bestuurder. Creditcards die geaccepteerd worden voor het ophalen zijn MasterCard, Visa, en in sommige gevallen ook American Express. Raadpleeg uw boekingsbevestiging voor een overzicht van geaccepteerde creditcards.
• Rijbewijs. Merk op dat alleen een volledig rijbewijs dat ten minste 1 jaar eerder is afgegeven en waarop geen ernstige beperkingen staan, wordt geaccepteerd. Meer lezen over de eisen gesteld aan het rijbewijs.
• Reserveringsvoucher. Deze ontvangt u binnen 48 uur na het reserveren en moet worden afgedrukt.
• Eventuele andere identificatiebewijzen die de autoverhuurder vereist in zijn voorwaarden en condities. Bijzonderheden staan op uw huurvoucher.
Heb ik een internationaal rijbewijs nodig?
Als uw rijbewijs niet in het Latijnse alfabet is geschreven (d.w.z. Arabisch, Grieks, Russisch of Chinees) dan moet u een internationaal rijbewijs en uw nationale rijbewijs meenemen. Als u in het buitenland (buiten de EU) huurt, is meestal een internationaal rijbewijs vereist, ongeacht het alfabet. Internationale rijbewijzen moeten worden vergezeld door het originele nationale rijbewijs van de bestuurder. Bestuurders uit het Verenigd Koninkrijk moeten de fotokaart en het bijbehorende papieren deel laten zien.
Is een kopie van mijn rijbewijs voldoende?
Nee. Een kopie van uw rijbewijs wordt niet geaccepteerd door de autoverhuurder. Bij het ophalen moet het originele document worden getoond.
Annulerings- en restitutiebeleid
Wat is uw annulerings en no-show (niet komen opdagen) beleid?
Wat is het annuleringsbeleid voor volledig vooraf betaald of deels betaalde boekingen?
1. Indien u minstens 24 uur op voorhand annuleert, zal u volledig worden terugbetaald. Indien u minder dan 24 voor het ophalen van de auto annuleert, zal u een terugbetaling min €50 ontvangen voor volledig op voorhand betaalde boekingen.
2. Indien uw online betaling minder dan €50 betaald zal er geen terugbetaling worden voorzien
3. Indien uw boeking minder dan 24 uur voor het ophalen van de auto werd gemaakt, zal het annuleringsbeleid automatisch van toepassing zijn op uw boeking.
4. Alle annuleringen moeten via ons online portaal worden gemaakt en niet bij de autoverhuurder. Indien u akkoord gaat met het rechtrstreeks annuleren bij de autoverhuurder bij aankomst, dan moet u ons dit ook laten weten.
5. Uw boeking anpassen of het annuleren van eventuele extra’s is niet mogelijk mider dan 24 uur voor het afhalen van de auto.
Wat is een no-show?
Een ‘no-show’ is een van de volgende redenen:
1. U liet ons niet op de hoogte gebracht van de annulering voor de ophaaldatum.
2. U haalde de auto niet op het afgesproken tijdstip en datum op.
3. U bezorgde niet de nodige documentatie voor het ophalen van de auto.
4. U had geen kredietkaart met de hoofdbestuurder’s naam en voldoende beschikbare middelen erop.
In elk van bovenstaande gevallen zullen er geen terugbetalingen naar u toe mogelijk zijn.
Het autoverhuurbedrijf behoudt het recht om elke klant die niet op tijd met de juiste documentatie en met een kredietkaart met voldoende fondsen voor de waarborg van de auto. In dit geval, tenzij de auto minstens 24 uur op voorhand werd geannuleerd, zal de klant geen recht hebben op een terugbetaling.
Boekingsproces
Kan ik een specifieke autoverhuurder kiezen?
In de meeste gevallen is de naam van de autoverhuurder zichtbaar in de zoekresultaten. In sommige gevallen is de naam van de autoverhuurder niet zichtbaar in de zoekresultaten en kan deze pas worden bevestigd na de reservering.
Kan ik meer dan één reservering tegelijk maken?
Het is helaas niet mogelijk twee auto’s tijdens hetzelfde boekingsproces te reserveren, omdat elke gereserveerde auto zijn eigen referentienummer en huurovereenkomst heeft. Let op dat als u meerdere voertuigen hebt gereserveerd op dezelfde datum bij een en dezelfde autoverhuurder, de reserveringen op naam van verschillende bestuurders moeten staan. Zolang u echter elke auto afzonderlijk reserveert, kunt u zoveel huurauto’s reserveren als u wilt. Neem voor uw specifieke vraag contact met ons op.
Kan ik een auto huren als ik jonger dan 25 of ouder dan 75 ben?
De meeste autoverhuurbedrijven hebben een minimum leeftijdsgrens van 21 jaar voor verhuur. Afhankelijk van het autoverhuurbedrijf en het land van bestemming kunnen de eisen echter verschillen. Let op dat er een toeslag gerekend kan worden als de eerste bestuurder jonger dan 25 of ouder dan 75 jaar is, om de extra verzekeringskosten te dekken. Eventuele aanvullende toeslagen worden ten tijde van boeking aangegeven onder het kostenoverzicht, voordat u de reservering bevestigt.
Kan ik een auto huren met een voorlopig rijbewijs?
Nee. Helaas accepteren de autoverhuurbedrijven waar we mee samenwerken geen voorlopige rijbewijzen. U moet een volledig rijbewijs hebben om een auto te kunnen huren.
Waarom moet ik mijn vluchtgegevens invullen?
Door uw vluchtnummer op te geven, krijgt het autoverhuurbedrijf op de ophaallocatie informatie over uw aankomsttijd en ook over eventuele vertragingen. Dit helpt bij het vasthouden van uw gereserveerde auto als uw vlucht vertraging oploopt.Sommige verhuurbedrijven bevestigen een reservering alleen als er een vluchtnummer wordt verstrekt. Als dit voor uw reservering het geval is, dan zullen wij u hier aanvullend over informeren.
Ik heb mijn reserveringsbevestiging niet ontvangen – wat moet ik doen?
Nadat u uw reservering hebt voltooid, sturen wij u binnen 48 uur via e-mail een bevestiging van uw reservering. Controleer of de e-mail niet per ongeluk in de map met ongewenste e-mails is terechtgekomen. Neem contact met ons op als u de e-mail met bevestiging niet hebt ontvangen.
De status van mijn reservering is “in behandeling” – wat betekent dat?
Dit betekent dat we de beschikbaarheid van de auto nog moeten bevestigen bij het autoverhuurbedrijf. Zodra de bevestiging er is, sturen we u de reserveringsbevestiging. Als de aangevraagde auto niet beschikbaar is, nemen we contact met u op om andere mogelijkheden met u te bespreken.99% van al onze reserveringen worden bevestigd, maar u kunt in dit stadium uw reservering kosteloos annuleren via ons online portal.
De status van mijn reservering is “afgewezen” – wat betekent dat?
Dit betekent dat het autoverhuurbedrijf de beschikbaarheid van de aangevraagde auto helaas niet kon bevestigen. Als uw reservering is afgewezen door de autoverhuurder, dan nemen we contact met u op om alternatieven met u te bespreken. Als we u niet kunnen bereiken, dan stellen we de status van uw reservering in op “afgewezen”. Neem contact op met ons om een andere auto te reserveren. Als u tijdens de reservering al een borgsom hebt betaald en we de aangevraagde auto niet hebben kunnen verkrijgen, dan wordt het bedrag direct teruggeboekt naar uw creditcard.
Kan ik mijn reservering wijzigen?
Ja, u kunt zelf eenvoudig wijzigingen aanbrengen in uw reservering via het online portal. Zodra een boeking voltooid is, kunt u met behulp van de link vermeld in uw reserveringsvoucher het online portal openen en wijzigingen aanbrengen.We brengen geen administratiekosten in rekening voor het wijzigen van reserveringen maar, afhankelijk van het soort wijziging, kunnen er extra kosten van toepassing zijn. Als bijvoorbeeld de datum van verhuur gewijzigd moet worden, kunnen we niet garanderen dat de oorspronkelijk opgegeven prijs nog steeds zal gelden.
Denk eraan dat voor een aantal boekingen met Hertz/Thrifty/Firefly het volgende annuleringsbeleid van toepassing is:Gratis annulering tot 48 uur voor het tijdstip van ophalen.Daarna gelden annuleringskosten van € 55. Annuleren is niet toegestaan na de ophaaldatum en -tijd.